donderdag 10 september 2009

Geen commentaar - Van samenwerkingverbond naar superdictatuur

Zo wordt de burger beziggehouden met volledig overtrokken rookverboden, alcoholverboden, ziekteangsten, energiebewijzen, hetze tegen rijken, constant egoïstisch aangewakkerde migratieproblemen en steeds nieuwe belastingen en stijgende prijzen om van de sluipende onderdrukking en het volledige wegnemen van de burgerrechten af te leiden. Wie dagelijks om de basis van zijn bestaan en met pesterijen moet vechten, heeft geen tijd om zich politiek te engageren en vormt zo dus geen gevaar. Hoe moet een tot het westerse levensminimum gereduceerde en bijna onmondige mens zijn kinderen democratisch opvoeden? Ook hier wil in de toekomst de niet gelegitimeerde staat als opvoeder fungeren.

Lees het hele artikel hier

8 opmerkingen:

  1. Was je opgedolven speelgoed een opmaat naar dit stuk? Maar inderdaad, men streeft naar een maatschappij van slaven en meesters.
    @DG
    Heb je het artikel van Franklinterhorst van 9 sept gelezen? Griezelig stuk over Obama. Skip de Theocratische eh, praat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat dat betreft is er altijd een groep mensen die het nooit zal leren, ook een volk kent zijn grenzen. Democratie is zijn puurste vorm is niet aan banden te leggen. Mocht het ooit zover komen dat in het spectrum van gelijkheid de uitersten te ver uit elkaar komen te liggen dan staan wij gewoon weer joelend op het plein. Wij zullen daar staan als voldane toeschouwers van onze beul. Dit omdat hij, staande op het schavot, het afgehakte hoofd van de dan hedendaagse Marie-Antoinette omhoog zal houden.
    Tirannie is een doodlopende weg. Zelfs een roedel wolven pikt de fratsen van hun alfa koppel enkel tot op zekere hoogte.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. http://www.franklinterhorst.nl/Uit%20het%20nieuws%2009-09-2009.htm

    staat op de leeslijst voor morgen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pff, ik heb het even 'gescanned'. alsof het van Fox-news zelf komt. Opzettelijk zijn middelste naam noemen, niet onderbouwde insinuaties et cetera! Ik kijk uit naar je stukje maar ik hoop niet dat deze positief is over je gelinkte stukje hersenloosheid in het kwadraat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah dit: http://www.franklinterhorst.nl/ verklaard al zo gigantisch veel...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De man is een theocraat, maar er los van dat kun je er heel aardige wetenswaardigeheden uit oppikken. Want laten we wel zijn, deze mensen graven tot op het bot.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toetssteen, ik pas hier. Ik kan iemand met een godsdienstig/apocalyptische invalshoek niet serieus nemen. Ook al snijden sommige dingen wel hout, de verwarring tussen feiten en wensdroominterpretaties wordt me te moeilijk.

    Mijn overtuiging is, dat apocalyptici notoire mens- en cultuurhaters zijn. Ontevredenen die wensen, dat de wereld vernietigd wordt, zodat zij als uitverkorenen overblijven. Gevaarlijke mensen, aangezien ze gaarne bereid zijn de ondergang een handje te helpen. Ahmadinehjad is er ook zo een.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ach, ik heb zo leren lezen dat ik de krenten uit de pap haal en de rest nauwelijks zie. Verifieer vervolgens de opgeviste krenten met de feiten en dan kom je soms bijkomstigheden tegen die bij nadere beschouwing belangrijk zijn. Dat gedoe met onze vrijheden bijvoorbeeld en hoe de overheid die graag volledig wil monitoren.
    Net zoals jij heb ik niets met apocalyptici, ik denk dan ook dat december 2012 geruisloos voorbij zal gaan. Indien niet, sluit ik me op in de wijnkelder :)

    BeantwoordenVerwijderen