maandag 31 mei 2010

Gabriël en Abraham

Gabriel: Nee Abraham, je mag je zoon niet doodmaken.
Abraham: Jawel hoor. God heeft zelf gezegd dat het moest.
G: God heeft zich bedacht. Het hoeft niet meer.
A: Wat een klotenstreek. Ik heb hier hartstikke veel werk aan gehad. Kijk, een altaar, een brandstapel. Ik heb me te pletter gesjouwd om het allemaal de berg op te krijgen. Hier, moet je voelen hoe scherp ik het mes geslepen heb.
G: Tja....
A: Wie mag ik dan doodmaken? Ik sta hier mooi voor joker met mijn altaar.
G: Ik zal even met de baas overleggen.
A: $#!*%#*& :(
G: Je mag niemand doodmaken. Snij maar een stuk van zijn piemel af.
A: Hoi hoi hoi! Prima idee.
G: Ja. Weet je wat? Snij van iedereen maar een stuk van de piemel af. Stel het verplicht!
A: Fantastisch! en eh... degenen die eh... geen piemel hebben?
B: Weet ik veel, dat moet je zelf maar weten. Gelijke rechten en zo.
A: Prima. eh... Wat eten we vanavond?
G: Lamsvlees.
A: Hmmmm....

2 opmerkingen:

  1. Nu begrijp ik waarom ze besneden worden ,voor dat kleine stukje piemel natuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het klinkt wel grappig. Maar laat nou in dit verhaal het hele gezeik met die moslims zijn begonnen.

    Omdat Abraham niet kon wachten besloot hij maar met de meid een baby te maken. Toen kwam er ismael. De voorvader van de moslims. In de koran is ismael de troonopvolger en werdt in dit verhaal ismael geoffert. Conclusie van het verhaal in de koran. Offer je kinderen op voor Allah.

    Maar in de bijbel was de zoon van de echte vrouw van Abraham Izaak. De zoon dus die JHW beloofde aan Abraham en de zoon waaruit de zegen zou voortkomen. De voorvader van de Joden. Conclusie in het verhaal in de bijbel? Hebr 11 - 17 Door zijn geloof kon Abraham, toen hij op de proef werd gesteld, Isaak als offer opdragen. Hij die de beloften had ontvangen, was bereid zijn enige zoon te offeren. 18 Terwijl er tegen hem gezegd was: ‘Alleen door Isaak zul je nageslacht krijgen,’ 19 zei hij bij zichzelf dat het voor God mogelijk moest zijn iemand uit de dood op te wekken, en daarom kreeg hij hem ook terug, bij wijze van voorafbeelding.

    Kortom hieruit zie je dat de haat van de moslims tegen de joden gelijk is als de haat van een jaloers buitenechtelijk kind t.o.v. een rijkelijk gezegend echtelijk kind.

    Als je het verhaal van Abraham verder zou bestuderen zou je tevens zien dat het een reflectie is van wat God de vader later zou doen met zijn zoon Jezus.

    Kortom er valt meer van dit verhaal te leren, dan wat onderbroeken lol.

    BeantwoordenVerwijderen