maandag 1 december 2008

Lelijk


Ik voelde me niet op mijn gemak, toen ik daar bij de balie stond. Om mij heen liepen mensen tussen de verscheidene kleren van allemaal even exotisch klinkende merken te zoeken en ik voelde me niet op mijn plaats. De twee broeken die ik terug kwam brengen (cadeautjes - twee keer verkeerde maat) lagen op de balie, en het meisje dat erachter stond was druk aan het discussiëren met iemand over haar favoriete ondergoed.
Op zich heb ik nog mazzel. Ik ben nog net niet te dik om naar de verdoemde Dikke-Mensen-Winkel te gaan, en mag nog tussen de reguliere winkels kiezen. Maar het heeft ook een nadeel. Overal waar ik mijn kleren vandaan haal is er een soort van trend, een soort van vaste regel: iedereen die in die winkel is moet knapper zijn dan ik, en mij erg vuil aankijken als ik langsloop. Het is net of alle lelijke en vriendelijke personen zich op slag verstoppen als ik de winkel binnenkom, om snel weer uit hun hoekjes te kruipen als ik weer de deur uit ben.

De broeken leverden mij nog veel geld op, een euro of 80. Ik schuifelde langzaam de winkel uit, terwijl het meisje achter de balie weer doorging met haar discussie over slipjes. Op mijn weg naar buiten keek ik eens goed om me heen, en zag dat de kleren met mijn maat zo'n beetje verdwenen waren. Ik zat nu dicht op de grens om naar de Dikke-Mensen-Winkel te gaan. Heel even, echt een luttele seconde, vloog het idee door me heen om op dieet te gaan, en om geen kilo chips per week meer soldaat te maken. Een rilling rolde over mijn rug. Ik ging snel de winkel uit, voordat ik nog meer van dat soort rare ideeën kreeg.

En toen was ik weer op mijn plek. Met een grijns stond ik in de Nedgame, een nieuw DS-spelletje in mijn hand. Hier was ik thuis. Ik zat hier nog net boven de middenmoot: het voelt altijd goed om mensen na te kijken die lelijker zijn dan jij, zeker als je net zelf een halfuur lang bent nagekeken door de echt knappe mensen. Ik keek naar het doosje van de game. Met dit spelletje zou ik mezelf weer heerlijk uren kunnen vetmesten op de bank. Die broeken, daar groei ik toch wel uit.

1 opmerking:

  1. Waren de menschen met een DS niet een autist (Hoe:Word Je Autist?)

    Laterr.

    BeantwoordenVerwijderen