woensdag 24 december 2008

Prettige festdagen.

Kerstavond. Flesje wijn erbij, televisie aan en de laptop op schoot, waar hij hoort. Daarom heet hij ook laptop. Logisch toch?

Even dit: ik weiger op commando feest te vieren, maar wel wens ik iedereen die dit leest prettige feestdagen. Ook ben ik blij met twee dagen vrij. (Zo, dat rijmt alvast). Twee dagen om hier op Vroeg of Laat mijn gal eens lekker komen spuien over het een en ander en er ook een paar positieve dingen tussendoor te gooien als het meezit. Even de dingen op een rijtje zetten, de vuile was buitenhangen en zo... beetje in de loze internetruimte lullen. Stukkie on line schrijven, tussentijds saven.... leuk, een transformatief artikel.

Eerst het slechte nieuws dan maar. Vanwege een verhuizing van server ligt de Oncyclopedia Neerlandica, mijn steun, trots en toeverlaat al 7 dagen plat. Ik durf niet te kijken of hij al terug is. Mijn hart bloedt tot in mijn teennagels.

Nog meer? ehm... ja. Ik ben vanochtend geblokkeerd op Geenstijl ( -weggejorist en opgerot-), vanwege mijn kritiek op hun artikel over een dood paard dat van ouderdom was gestorven. Ik mocht dan een ochtendhumeur hebben gehad vanwege bovengenoemde serververhuizing, het was toch een vrij ingehouden tekst. Waarschijnlijk is kritiek daar toch niet zo welkom en lijkt GS toch meer op de arrogante oude media waar ze zo tegenaan schoppen dan op het eerste gezicht lijkt. Valt me van ze tegen en ik zal eens wat kritischer gaan kijken. Een fenomeen is het wel en ik lees met veel plezier (niet altijd hoor, je moet ervoor in de stemming zijn) de reacties van de reaguurders. Meer nog dan de artikelen, die meer het niveau beginnen te krijgen van die krantjes die je op straat wel eens naast de papierbak tussen de oude kranten vindt, met berichten over siamese tweelingen, bloederige moorden en foto's van verkeersongelukken, hondengevechten en siliconentieten onder gebleekte barbiehoofden. Zoals ik elders al in de openbaarheid plempte sta ik volledig achter hun doorprikken van facades, en geniet ik nog van ieder commentaar dat ik onder hun artikelen las en zeker nog zal lezen (ik weet niet voor hoe lang ik gebannineerd ben). De Oncyclopedia zou vereerd zijn met een aantal bijdragen van die mensen (de reaguurders dan wel te verstaan, niet de redacteuren.). Geenstijl gaat nu voor een plek in de door hen verfoeide gesubsidieerde omroep. Ik wens ze veel succes, maar als ze het niveau van RTLBoulevard te boven zullen komen zal me dat verbazen. Maar wie weet, veel slechter dan het bestaande aanbod kan het niet worden.

Update: de Oncyclopedia is weer in de lucht, alleen de afbeeldingen werken nog niet allemaal. Wat Geenstijl betreft: mijn liefde is voorbij. Het wordt me wat te plat.

"‘Wij zijn geen journalistiek medium. Wij hebben soms journalistieke, serieuze verhalen over politiek, maar we hebben ook blote tieten. Is dat journalistiek? Nee, maar je krijgt het wel bij ons. We zijn infotainment, zoals RTL Boulevard.'

http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=1726461

laten we het daar maar op houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten