donderdag 26 november 2009

Georganiseerde klimaathysterie wereldwijde samenzwering?

De misdaad van de eeuw wordt het hier en daar genoemd. Het openbaar worden van 61 Megabytes aan Emails, broncode en ander materiaal van het gezaghebbende Climate Research Unit, University of East Anglia (CRU) is een splinterbom, waarvan niemand nog de schade kan overzien, noch waar de splinters neer zullen komen. (De wetenschap? de klimaatindustrie? de Verenigde Naties? De Politiek?)

Ik wilde er hier een stukje over schrijven, maar het geheel is zo complex en nog in ontwikkeling, dat ik er hier mijn vingers niet aan ga branden, anders ben ik de hele avond aan het schrijven, linken en vertalen.

Ik verwijs de lezer daarom naar "elders in het web" in de rechter zijbalk, waar ik een paar relevante links zal plaatsen. De komende dagen zal er, en zeker in de aanloop naar Kopenhagen, nog wel meer over gesproken worden.

In ieder geval kan gesteld worden, dat hierdoor het hele "officiële" klimaatonderzoek, waar het Kyoto-verdrag en het aanstaande Kopenhagen-overleg op gebaseerd is, op dit moment zwaar in diskrediet is gebracht. De wetenschappelijke integriteit is hierdoor in twijfel gekomen en de resultaten zijn verdacht. Op zijn minst kan het hele onderzoek op de schroothoop en moet het opnieuw worden gedaan, dit keer door echte wetenschappers.

Ondertussen vliegen in Nederland de miljarden ons om de oren. Miljarden die we moeten gaan betalen voor energieverbruik en CO2-uitstoot (uitademing!) aan de hand van het rampenscenario dat door genoemd wetenschappelijk instituut wordt "bewezen". Geen wonder dat Minister Cramer meteen begint te piepen alsof er iemand op haar tenen is gaan staan. De nieuwe erfzonde begint namelijk flink wortel te schieten bij de gelovigen en de twijfelaars en er staan grote belangen op het spel, waaronder haar eigen politieke geloofwaardigheid.

Maar goed, de gebeurtenissen zijn nog aan de gang, dus ik verwijs de lezer naar de andere (web)publicaties. Vandaaruit zijn er wel weer links te vinden naar sites met andere aspecten van de zaak.

Op dit moment lees ik de artikelenenserie van Willem de Zwijger (de link is naar deel 5, waar de links naar delen 1 t/m 4 onder staan). Ook andere artikelen op dit weblog kan ik overigens aanbevelen. De Zwijger is een scherp commentator en meedogenloos in zijn conclusies.

Dit artikel op Het Vrije Volk is een goede startpagina.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten