dinsdag 6 april 2010

Tijd, een op hol geslagen paard.

Jezus wat gaat de tijd snel. Het is niet meer bij te houden. Wie heeft de dagen ingekort? We worden bestolen! Ik krijg niet eens de tijd om met mijn ogen te knipperen of er is weer een maand voorbij. Dat kan toch niet? Nu is het alweer 6 april. 1 april was toch gisteren pas? Of is dat een grap?

Ik vind dat een mens met het ouder worden meer uren per dag ter beschikking moet krijgen. Wat kan mij het pensioen schelen? geef maar wat meer tijd. 24 uur per dag is misschien prima als je 12 bent, of 20, maar na je 40e heb je daar toch niet genoeg meer aan? Zeker niet als men op een stiekeme manier de secondes gaat verkorten, zodat een uur als vijf minuten wordt en een jaar voorbij is, voordat je "gefeliciteerd" hebt kunnen zeggen.

Aan deze misstanden moet een einde komen. Tijd moet niet versnellen, maar gelijkmatig lopen en tijd samenpersen moet als een misdaad bestempeld worden en de slachtoffers schadeloos gesteld door een vergoeding in de vorm van extra tijd. Extra lange tijd. Veel extra lange tijd.

Shit, ik moet rennen. Bye bye.

Update 07/042010:
Zie je wel, daar heb je het gesodemieter al. Nu hebben we het mooie weer pas ná de paasdagen! Ik vind dat geen stijl, want ik heb toch echt mijn mooi-weerbelasting op tijd betaald. Dat geschuif en gesol met die paas- en pinksterdagen moet trouwens ook eens worden afgeschaft. Zo gaan we in dit land toch niet met elkaar om? Deze regering is incompetent. Waarom horen we iemand als Geert Wilders daar nou nooit eens over?

7 opmerkingen:

  1. Sorry, ik heb afgelopen winter de aarde sneller laten draaien zodat het sneller lente zou zijn. Ben alleen vergeten de aarde weer af te remmen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In mijn opleiding tot Frik heb ik eens een tijd lang de aardas moeten smeren. Toen liep alles nog volgens plan. Je weet maar nooit wie ze nu in Gods naam hebben aangenomen voor die taak...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sorry hoor, maar ik vind dat dat gewoon niet kan. Moet je zien hoe iedereen loopt te rennen om nog op tijd te zijn!

    Er moeten gekwalificeerde mensen voor zo'n job zijn en niet een stel uitzendkrachten die het alleen doen zodat ze hun opleiding kunnen betalen.

    Maar de minister van Leven en Welzijn en Tijd is de eerst verantwoordelijke. Tijd voor slaapkamervragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Van Frikschoten
    Volgens mij Job Cohen en je weet het, dan moet het wel uit de klauwen lopen! Overdosis glijmiddel (de man studeert nog hard om te weten wat de juiste dosis is voor een premier) en de problemen zijn gelanceerd.
    Wereldwijd kun je dat zien, ook Obama heeft er ernorme problemen mee. En maar smeren denkt hij.... Daarbij vergetend dat het gaat om de correcte dosering voor het beste resultaat. Heb je met amateurs.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Boven de 40 wordt alles korter.. Niet alleen de tijd, als je begrijpt wat ik bedoel...
    Maar goed, je bent langer dood dan dat je leeft, dus wees zuinig op je vrije tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. http://www.youtube.com/watch?v=qFxHPTBriyo
    Ik steek mijn voeten onder de vertrouwde bank en leun achterover.
    Doe mij maar van hetzelfde ......

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Eigenlijk begrijp ik het niet, BP, wat wordt korter? Onze lontjes?

    BeantwoordenVerwijderen