donderdag 9 april 2009

een boodschap aan het volk van onze man in den Haag

uitspraak van J. P. Balkenende in één vandaag vandaag:
"We moeten met zijn allen minder over Wilders praten"

Hier spreekt weer de badinerende huisvader en betuttelende dominee.

Meneer Balkenende, u heeft over mij of waar ik over praat helemaal niets te zeggen. U vertegenwoordigt mij niet en ook zeker geen meerderheid in dit land. U kunt nu wel de vergoeilijkende vader des vaderlands uithangen, maar dat bent u niet. U bent een omhooggevallen kantoorkwezel en een fundamenteel Calvinist, die ons land uitlevert aan de EUSSR, de Islam en algehele stuurloosheid, door uw slappe verhalen, uw goedkope moraal en verbodsgeilheid; dit alles ter meerdere eer en glorie van de internationale carrières van u en uw vriendjes.
Hoe durft u mij te vertellen waar ik wel en niet over mag praten? En dan nog wel wij met zijn allen! Wie denkt u wel dat u bent? Geert Wilders is de enige die tegen uw lafheid en bedriegerskunsten in het geweer komt. Als het even meezit, zal hij uw politieke val betekenen, maar u zult er wel weer met vage tegelwijsheden onderuit glibberen en verdwijnen in de vergetelheid van de Europese Burocratische Unie.

Heer Bak Ellende, hou dus op over "wij" te praten en zeker over "wij met zijn allen". Dat u door het vermoord worden van een politieke opponent, leidermoord binnen het CDA, koehandel van westerse waarden en volksverlakkerij Minister President bent geworden en na 4 volkomen mislukte kabinetten nog steeds bent, betekent niet dat u uit mijn naam kunt spreken, laat staan dat u mij als een klein kind kunt behandelen en uw achterbakse moraal kunt opdringen.

Wat mij betreft Praten "we" geen van allen binnenkort meer over u en de slappe hap die in uw narrenschip aan het roer van het land staat. Dat de periode Balkenende snel vergeten mag worden. IJdele hoop denk ik, want de puinhoop die u voor de komende generaties achterlaat door uw domme kortzichtigheid en wereldvreemdheid, zal heel wat mankracht vergen om op te ruimen, als de schade al niet zo groot is, dat het schip van staat onherroepelijk zinkt.

Verder wens ik u morgen een sereen genieten van de Mattheüspassion (Nooit werd een martelpartij en een daaropvolgende vertraagde executie zo mooi verklankt!), de jaarlijkse verplichte zwijmelpartij voor godsdienstwaanzinnigen. Misschien kunt u de witharige duivel, die u op de hielen zit dan voor even vergeten.

- Update 11/04/2009 -

En voor een stukje introspectie en bezinning op normen en waarden tijdens de paasdagen, meneer Balkenende, kan ik u overigens van harte dit artikel van de welgewaardeerde Filantroop aanbevelen. Neemt u vooral ook nota van de commentaren en in het bijzonder Bob #19.

15 opmerkingen:

  1. Helemaal mee eens, maar een en ander, het zalig lijden, zou weleens een verklaring kunnen vormen voor bepaald handelen. Zelf volkomen op afgeknapt, maar wie ben ik..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als het goed is gaat het toch om de boodschap en niet om de wonderen of de kruisiging. Dat zijn onderbuikgevoelens

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het kan eruit zijn gegooid, kan zeker op de plaats waar ik me bevind, maar zelf vind ik de uitdrukking: ziehier de mens, van grootse betekenis. Laat al die aannames en zie wat kan zijn als de mens er zijn schouders onder zet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zie de mens: verslagen, gekruisigd en half dood? Sorry hoor, maar zo zie ik de mens niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eh, dan is mijn reactie eruit gemikt. Vreesde ik ook al. Zit op een tikje heikele spot.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik begrijp het niet zo: welke reactie is waaruit gemikt? Heikele spot? Verklaar u nader.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zie de mens als een stap naar de toekomst, en het zou me niet verbazen dat dat nu net de reden is geweest dat men zo graag van ene Jezus afwilde. Hij bracht menigten in beweging, dat was gevaarlijk! Voor de Romeinen dan. Is dat niet dezelfde reden waarom men steeds maar tracht om van politieke tegenstanders af te komen. Doe het slim, jank erbij, en de meute zal.....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nader verklaren? Ehhh, nooit gehoord van controle? Vast wel. Maar het zal nu wel doorkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ben een liberaal,libertijn is wellicht een veel mooier woord. Vier weken polsen in een bepaalde staat achter de rug. Veel geleerd. Alles wat je ziet, is het niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb het idee dat hij eerder iets zei van "ik vind dat we met zn allen minder over Wilders moeten praten".

    En hoewel ik kots op die vreselijke wij-met-zn-allen-vorm, ben ik het wel met hem eens dat de man veel te veel gehypet wordt. Trouwens, hijzelf gebruikt soortgelijke trucjes. Telkens weer dat beroep op 'de gewone burger'. 'De gewone burger gaat hier hard op achteruit mensen', wat een net zo eenvoudige en stompzinnige manier is om kiezers voor zich te winnen als die van Balkenende. De truc is natuurlijk dat mensen zich met deze 'gewone burger' gaan identificeren.

    Overigens ben ik als ongelovige ook enkele malen naar de Mattheüs geweest en het is toch zeker de moeite waard (hoewel het wel iets te lang duurt, ok). Bach is mijns inziens wel de beste componist die ooit op deze aarde heeft geleefd.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. nee, hij zei twee keer, de interviewer vroeg het hem nog eens: we moeten met zijn allen. En dan op dat vaderlijke toontje met die vage glimlach op de weke lippen van:
    "U begrijpt toch ook wel dat het niet leuk meer is" o.id. Bah, ik word onpasselijk van dat weekdier. Tijd dat hij opdondert en er nieuwe verkiezingen komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb helaas toen ik jong was een overdosis aan klassieke muziek gehad en mijn assocuaties met die tijd zijn niet zo best, dus in een discussie darover wil ik passen, met uw welnemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Eh, ik bedoelde het een tikje overdrachtelijk, ik doelde op de Mozart uit Venlo. Muziek is te persoonlijk om er hier een discussie aan te wijden. toetssteen.

    BeantwoordenVerwijderen