Mooi beeld is dat en het lijkt wel een spring cleaning gehad te hebben. Het ziet er tenminste vrij schoon uit. Interessant het Egyptische bankje waar de dame tegenaan leunt, terwijl ze mij zelf meer een Roaring Twenties indruk geeft, eentje uit de art Deco periode. Leuk zo een indruk van andermans tuin te krijgen. Hoop dat je nog meer te vertonen hebt.
De figuur beneden rechts heeft inderdaad alles van de roemrijke Egyptische oudheid. De jongedame daarentegen ademt door haar ietwat achterover hellende, frivole pose iets sensueels uit. Komt ook op mij over als afkomstig uit de Art Deco-periode. In ieder geval uit de periode dat de ritssluiting al bedacht was. Nee, ik gun mijn fantasie maar niet verder de vrije loop in deze maartkou.
Het lijkt idd iets uit de jaren 20, Art Deco. Het zal wel een replica zijn, anders zou het niet los in een tuin staan vanwege de waarde. Ik kon het verder niet bestuderen, anders had ik de tuin in moeten gaan en ik denk niet dat dat gewaardeerd zou zijn door de bewoners.
Goed dat je de maat er bij verteld, want die was heel moeilijk voor mij te schatten, omdat ik niet weet hoe ver en hoe hoog de omheining is. Daar zeg je wat heel interessants Filantroop. Ik heb meteen even gegoogled naar die zip, want ik dacht niet dat ie al zo lang geleden werd uitgevonden. Inderdaad dus nog voor de Charleston. Ach Filantroop, deze dame heeft het altijd koud, denk dat een rits naar omlaag haar koud zou laten. Aan het sensuele had ik niet gedacht, wel dacht ik aan de stand van de schouderbladen, dus meer van een anatomisch point of view.
@aussi Voor het gemak en mijn eigen geestelijke welzijn houd ik het maar op een courtisane van het genre Lillie Langtry, wier wulpsheid luid bezongen werd in de hogere kringen. Wordt het daarom niet eens tijd een vleugje prerafaëlieten in de strijd te gooien, al was het maar omdat John Everett Millais haar ooit schilderde.
Die Victoriaanse art is mij veel te zwaar, evenzo de Hollandse meesters. Hoop dat dat geen belediging aan jouw adres is, maar smaken blijven verschillen. Bezoek even de gallery van Robert Juniper, een West Australische schilder, die ik bewonder om zijn sprekende kleuren. http://www.robertjuniper.com/gallery.php?gallery=Works%20for%20Sale&image=204
@aussie Kende de schilder niet, maar meteen dus even in ogenschouw genomen en ik kan jouw waardering goed begrijpen. Figuratie met abstractie verwezen in een kleurgebruik dat je bijna naar adem doet snakken. In ieder geval een verademing tegenover de overkill van cobra die onze lage landen jaren teisterde.
Maar dat neemt niet weg dat ik een bewonderaar blijf van verschillende stromingen van de negentiende eeuw. Dat zwelgen dus.
Mooi beeld is dat en het lijkt wel een spring cleaning gehad te hebben. Het ziet er tenminste vrij schoon uit. Interessant het Egyptische bankje waar de dame tegenaan leunt, terwijl ze mij zelf meer een Roaring Twenties indruk geeft, eentje uit de art Deco periode. Leuk zo een indruk van andermans tuin te krijgen. Hoop dat je nog meer te vertonen hebt.
BeantwoordenVerwijderen@D.G.Neree en aussie
BeantwoordenVerwijderenDe figuur beneden rechts heeft inderdaad alles van de roemrijke Egyptische oudheid. De jongedame daarentegen ademt door haar ietwat achterover hellende, frivole pose iets sensueels uit. Komt ook op mij over als afkomstig uit de Art Deco-periode. In ieder geval uit de periode dat de ritssluiting al bedacht was. Nee, ik gun mijn fantasie maar niet verder de vrije loop in deze maartkou.
Het lijkt idd iets uit de jaren 20, Art Deco. Het zal wel een replica zijn, anders zou het niet los in een tuin staan vanwege de waarde. Ik kon het verder niet bestuderen, anders had ik de tuin in moeten gaan en ik denk niet dat dat gewaardeerd zou zijn door de bewoners.
BeantwoordenVerwijderenHet is overigens niet groot, ongeveer kniehoog.
BeantwoordenVerwijderenGoed dat je de maat er bij verteld, want die was heel moeilijk voor mij te schatten, omdat ik niet weet hoe ver en hoe hoog de omheining is.
BeantwoordenVerwijderenDaar zeg je wat heel interessants Filantroop. Ik heb meteen even gegoogled naar die zip, want ik dacht niet dat ie al zo lang geleden werd uitgevonden. Inderdaad dus nog voor de Charleston. Ach Filantroop, deze dame heeft het altijd koud, denk dat een rits naar omlaag haar koud zou laten.
Aan het sensuele had ik niet gedacht, wel dacht ik aan de stand van de schouderbladen, dus meer van een anatomisch point of view.
@aussi
BeantwoordenVerwijderenVoor het gemak en mijn eigen geestelijke welzijn houd ik het maar op een courtisane van het genre Lillie Langtry, wier wulpsheid luid bezongen werd in de hogere kringen. Wordt het daarom niet eens tijd een vleugje prerafaëlieten in de strijd te gooien, al was het maar omdat John Everett Millais haar ooit schilderde.
Filantroop
Die Victoriaanse art is mij veel te zwaar, evenzo de Hollandse meesters. Hoop dat dat geen belediging aan jouw adres is, maar smaken blijven verschillen.
BeantwoordenVerwijderenBezoek even de gallery van Robert Juniper, een West Australische schilder, die ik bewonder om zijn sprekende kleuren.
http://www.robertjuniper.com/gallery.php?gallery=Works%20for%20Sale&image=204
@aussie
BeantwoordenVerwijderenKende de schilder niet, maar meteen dus even in ogenschouw genomen en ik kan jouw waardering goed begrijpen. Figuratie met abstractie verwezen in een kleurgebruik dat je bijna naar adem doet snakken. In ieder geval een verademing tegenover de overkill van cobra die onze lage landen jaren teisterde.
Maar dat neemt niet weg dat ik een bewonderaar blijf van verschillende stromingen van de negentiende eeuw. Dat zwelgen dus.
Filantroop